mandag den 25. november 2013

Hønsesalat med sprøde æbler

Jeg vil jo gerne smide så lidt mad ud som muligt, så da vi havde spist GRYDESTEGT KYLLING forleden, pillede jeg skroget for det sidste fedt og skind til hundene, og kødet til en portion hønsesalat til Manden & jeg.

Jeg fandt et glas champignoner i Billy-reolen. Der har vi har altid en del forskellige konservesvarer på lager.
Der er sikkert mange delte meninger om brug af glas/dåse champignonger, men når jeg endelig bruger dem, svitser jeg dem altid ved høj varme på en pande uden fedtstof. Jeg steger dem helt tørre, det vil sige at, når de begynder at "snakke" er de færdige, så får de lige et skud salt, peber og lidt citronsaft. Så er de faktisk ok-spiselige. :O)


Hønsesalat med sprøde æbler.

125 g. Hønse- eller kyllingekød, tilberedt
50 g. Champignon
50 g. Æble
4 spsk. MAYONNAISE
3 Spsk. Yoghurt, naturel
2 tsk. Sennep
Citron, saft fra
Salt
Peber

Mayonnaisen og yoghurten røres sammen. Hønsekødet skæres i mindre stykker. Æblerne skæres i små tern på ca. ½ x ½ cm. Champignonerne svitses, afkøles og skæres i mindre stykker. Det hele smages til med salt, peber, sennep og citronsaft. Salaten må meget gerne trække et par timer inden servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar