tirsdag den 25. februar 2014

Kylling i rød karry.

Jeg er faktisk lidt stolt.

Jeg startet i ny terapigruppe idag. Og jeg mestrede selv at kørte derind. Normalt har jeg svært at tage nogle steder alene, da min angst gør det umuligt for mig. Derfor har jeg oftest Manden med. 
Så idag var en sejr, men tror at det har gjort det nemmere idag, er at jeg er "vant" til at komme i huset, men osse at der var et enkelt kendt ansigt mellem.

En anden ting, der gør mig stolt, er denne wok ret. Det er mange år siden, vi sidst selv har kastet os ud i at lave wok-mad. På trods af, at vi faktisk elsker det. Men det er fordi, vi altid er endt ud med overtiltberedte grønsager. 

Denne gang var jeg på forkant med det hele. Kød og grønt var skåret ud og sauce og tilsmagning var forberedt på forhånd. Og jeg tror at det derfor blev så vellykket. Så nu tør vi igen at lave lækker wok mad. Jeg har endda skrevet en wok på ønskesedlen til min fødselsdag.


Kylling i rød karry.
3 per.
2 stk. Kyllingfilet, i tern
125 g. Løg, i både
150 g. Broccoli, i små buketter
100 g. Peberfrugt, grøn, i strimler
100 g. Gulerod, i skrå skiver
4 fed, hvidløg, knust
1 ds. Kokosmælk
2 – 3 tsk. Karrypasta, rød
1 spsk. Akacie honning
Soya
Fish sauce
Spidskommen, stødt
Salt
Peber
Olie, til stegning
Peanuts, til pynt
Nigella frø, til pynt

Kyllingen svitses i olie på en varm pande eller wok. Når det er gyldent tilsættes løg og gulerod og svitses med et øjeblik. Peberfrugt, broccoli og hvidløg kommes i, sammen med karrypastaen og kokosmælken. Når karrypastaen er smeltet og saucen er begyndt at småsimre, smages retten med krydderierne og evt. mere karrypasta.
Pyntes med lidt peanuts og nigellafrø.


TIPS:


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift

FRYSEEGNET: Tjaaa, så forbliver grønsagerne ikke sprøde

SERVERES MED: Nudler

TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar