lørdag den 15. marts 2014

Majstortillas

En af mine søde følgere på FACEBOOK, har været anbefalet mig at prøve disse, så hunlagde den op på derinde. Og jeg må give hende ret, de var rigtig gode.  Og gode det må jeg give hende ret i, at de er :O)

Majstortillas.
Ca. 6 stk
1½ dl. Majsmel, fint
1 dl. Hvedemel
2 stk. Æg
2 dl. Mælk
½ dl. Vand
1 spsk. Olie
½ tsk. Salt

De to typer mel, piskes sammen med mælk og vand til en glat og jævn blanding. Æg, salt og olie tilsættes og det hele piskes grundigt sammen. Dejen stilles køligt en time, hvorefter den piskes igennem igen.
Pandekagerne bages gyldne og sprøde i smør.


TIPS: Jeg bruger ca. 1 dl. dej pr pandekage.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Gyldendals store kogebog
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: WRAPS MED KYLLINGGUACAMOLE
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Jeg stegte dem på en pande med en diameter på 28 cm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar