mandag den 2. juni 2014

Grov gucamole...

Hvis du vælger at lave din gucamole i god tid, eller at du måske får en rest til overs, kan du gøre som ses på billedet, opbevare stenen fra frugten i dressingen. Dette gør, at den kønne grønne farve bevares, og at dressingen ikke oxiderer og bliver brun.

Om dette er en skrøne, ved jeg ikke. Det virkede ihvertfald for mig, ved denne portion. Jeg gemte en rest til dagen efter og den havde samme fine farve. Måske på grund at det høje indhold af citron.......Hvem ved.....

Jeg elsker gucamole, specielt når den er laves som her,
hvor der kan findes grove stykker af avokadoen.
Grov guacamole.
3 – 4 per.
1 stk. Avokado, stor og moden
150 g. Græsk Yoghurt, 10%
3 fed Hvidløg, knust
½ - 1 stk. Citron, saft fra
Salt
Peber

Avokadoen halveres og stenen fjernes. Jeg synes, den nemmeste måde er, at sætte kniven fast i stenen med et forsigtigt hårdt slag og så give den et vrid, så skulle den gerne slippe – hvis det altså er en moden frugt du har valgt J

Avokadokødet lægges på en tallerken og moses groft med en gaffel. Kommes herefter i en skål og røres sammen med yoghurt og hvidløg. Dressingen smages til med citronsaft, salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: ??
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar