mandag den 2. juni 2014

Mexicansk majs salat...

Jeg elsker søde sprøde majs. På en varm sommerdag, kan jeg kan sagtens nøjes med, et par majs kolber med iskoldt smør til mit aftensmåltid.

Men i min verden, er majs osse obligatorisk, når vi snakker mexicansk mad. Derfor faldt valget helt naturligt på denne salat, som tilbehøret til min udgave af den fantastiske PULLED BEEF THE TACO WAY.

Mexicansk majs salat, serveret med græsk yoghurt,
GROV GUCAMOLE & PULLED BEEF TEH TACO WAY i wraps.
Mexicansk majs salat.
4 per.
400 g. Majs kerner, frost
1 stk. Løg
4 stk. Tomater, store
1 ds. Red kidney bønner
½ bdt. Persille, hakket

DRESSING:
½ st. Citron, saft fra
2 tsk. Akacie Honning
2 spsk. Olie
1 fed Hvidløg, fint hakket
Chili
Salt
Peber

Majs kernerne kommes i en skål og overhældes med kogende vand. Lad dem stå i 5 - 7 minutter.
Imens skæres tomaterne. De flækkes i kvarte og indmaden/kernerne skæres ud (gem det evt. til en gryderet), så står du tilbage med kødet. Dette skæres i små stykker på ca. 3 x 3 mm.
Bønnerne skylles og afpryppes. Løg og persille hakkes fint. Herefter blandes grønsagerne, bønner og persillen.
Dressingen piskes sammen og smages til og hældes over salaten. Lad den gerne trække en times tid inden servering




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar