torsdag den 13. marts 2014

Stenalderbrød.

Julen 2012 fik jeg Thomas Rodes bog om stenalderkost, jeg har bare aldrig fået lavet noget derfra. Men ofte kigget i den. Dette brød er jo blevet vældigt populært, så jeg har osse givet det et forsøg. 

Jeg synes, det ser så flot ud med de hele kerner i, men det kræver også at der tygges meget. Derfor kan man evt. blende eller hakke de store nødder groft.

Det smager godt, og nemt at lave. Men med de mange kerner og nødder, har det et ultra højt kalorie-indhold. Derfor er det for mig ikke et brød, jeg vil bruge til at spise mig mæt i, men mere som snack-mellemmåltid. 


Stenalderbrød.
1 stk.
150 g. Mandler
150 g. Hasselnødder
100 g. Hørfrø
100 g. Sesamfrø, hvide
150 g. Solsikkekerner
150 g. Græskarkerner
6 stk. Æg
1 dl. Vand
1 tsk. Salt

Alle ingredienserne røres sammen og kommes i en rugbrødsform, der er beklædt med bagepapir.

Bages ved 160o i ca. 1 time.

Efter bagning vendes det ud på en rist til afkøling.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Bogen: ”Stenalderkost” af Thomas Rode Andersen
FRYSEEGNET: ??
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Der kan sagtens tilsættes til tørrede tranebær i dejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar