lørdag den 8. marts 2014

SMID-IKKE-SLIKKEPINDE-UD-COOKIES.

Dette er endnu et af mine skøre eksperimenter.

Manden elsker de der slikkepinde med snus i, og købte før jul en stor pose i Tyskland. Det var så en rest tilbage, hvor han synes, de var blevet lidt trælse, blød og klistret. Og så går jeg jo straks igang med at tænke, om de til noget sjovt. For smides ud skulle de altså ikke.

Så resultatet blev sprøde chewy coocies, med et strejf af lakrids. Jeg havde desværre ikke noget spejdersnus, så mine er krydret med LADKRIDSRODSPULVER. Det fungere osse fint, men jeg tror de ville blive meget bedre med spejdersnus i.


Cookies med snus slikkepinde.
Ca. 20 stk.
180 g. Hvedemel
50 g. Sukker
50 g. Farin
1 tsk. Bagepulver
1 tsk. Vanillesukker
1 stk. Æg
150 g. Smør
1 nip salt
14 stk. Slikkepinde med snus
1 - 2 tsk. Spejdersnus

Pinden på slikkenpindene fjernes, dette gøres nemmest med en kokkekniv. Herefter hakkes de groft.

Alle ingredienserne, undtagen det hakkede slikkepind, røres godt sammen. Dejen smages til med spejdersnus og slikkepindsfyldet vendes forsigtigt i.

Den sættes i små toppe på bagepapir med to teskeer. Beregn god plads mellem kagerne, da de flyder lidt ud under bagningen. Ca. 9 stk. pr. bageplade.

Bages ved 180o C. ca. 15 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar