tirsdag den 29. april 2014

Karsecreme.

Da jeg langt om længe, (lidt før påske), fik sat gang i min forspiring af krydderurterne til årets køkkenhave, såede jeg osse lige en omgang karse.

Det er SÅ hyggeligt, at følge noget der gror, som man selv har sået.


Karsecreme.
4 per.
100 g. Flødeost, naturel
4 spsk. Græsk yoghurt, 10%
1 bk. Karse, stor
Citron, saft fra
Salt
Peber
Evt. Vand

Osten røres sammen med yoghurten. Er den for tyk i konsistensen, kan der evt. tilsættes lidt vand. Karsen klippes af og røres i dressingen. Den smages til med salt, peber og lidt citronsaft.


Den ene dag blev cremen brugt som dressing

Dagen efter rørte jeg resten op med rejer,
og brugte det som fyld i min sandwich.

INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: som dressing til salater, som sandwich spread eller som fyld til hjemmelavede pålægssalater.
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar