onsdag den 14. maj 2014

Æblekage med rugbrødscumble.

Vi skal have kage idag.

Jeg har virkelig lyst til at forkæle MIG. Den sidste uges tid har jeg overvundet mig selv, og gjort nogle ting, som jeg har MEGET svært ved.

Idag har jeg foretaget to telefonopringninger, som har været rigtig svære.

Den ene var til dyrlægen, som jeg har rigtig svært ved at kontakte efter Whiskeys aflivning. Jeg får det rigtig skidt når jeg skal i kontakt med dem. Osse selvom, at i denne omgang det kun var en omgang medicin til Charlie jeg skulle bestille, og intet alvorligt med dyrene. 

Den anden opringning var til min læge. Noget jeg har gået og grublet over i 14 dages tid. Jeg har, siden min INDLÆGGELSE i efteråret, fået smertestillende piller. Og jeg tager dem stadig, hvilket jeg jo i princippet ikke behøver mere. 
Men de er ekstremt vanedannende og ikke særlige gode for kroppen. Så derfor er de ikke så nemme, bare lige at stoppe med. Men med alt det der er sket siden jul, har jeg simpelthen ikke haft overskuddet til at få trappet ud af dem. Desuden har de været nemt tilgængelige for mig, idet det er noget vi altid har i huset, da Manden indtager dem dagligt, for kunne klare hverdagen med hans ødelagte ryg.

Men idag fik jeg ringet til doktormanden og har fået en aftale hos ham i næste uge. Så jeg er stolt, har giver mig selv et skulderklap og har nu taget det første skridt til at blive "clean". Et andet plus er, at så kan jeg lige få vendt den nye gruppe-terapi-situation med ham, den er jeg jo ikke glad for, Jeg ved ikke om jeg skal fortsætte der, eller der skal iværksættes noget andet.


Æblekage med rugbrødscrumble.
4 per.
½ kg. Æbler, i både
1 tsk. Kanel
150 g. Rugbrød
50 g. Rugflager
125 g. Smør, blødt
50 g. Farin

Rugbrødet smuldres og ristes ved 200o i ca. 10 minutter, så det bliver meget tørt. Herefter afkøles det en smule og blandes med rugflager, farin og smør.
Æblerne kommes i et fad, drysses med kanel og dejen fordeles henover.

Bages ved 200o i ca. 25 – 30 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.okologi.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Is, cremefraiche eller flødeskum
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

4 kommentarer:

  1. Jeg er så stolt af dig sødeste Låvise!
    Jeg har dagligt været med på sidelinjen hos jer og jeg ved hvor meget du har at tumle med.
    Det er SÅÅÅÅ flot det skridt du har taget idag og jeg er sikker på du klarer det tip top - for du er en fighter!
    Hvor der er vilje er der en vej og du har den vilje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er en af mine bropiller i mit ofte skrøbelige fundament Bebs

      <3 I love U

      Slet
  2. Søde Låvise - hvor ærligt og flot skrevet.

    Så langt du er nået og hvor dejligt at læse du selv har overskuddet til at skubbe på.

    Ønsker dig al det bedste <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mor-Inge. <3 Jeg er osse lidt stolt af mig selv og faktisk glad for jeg skrev indlægget, for var meget i tvivl.

      Slet