søndag den 8. juni 2014

1 år er gået

...siden jeg fik den vanvittige og meget spontane idé at oprette en blog. Noget jeg aldrig har fortrudt.

Det har været et begivenhedsrigt år - både på ondt og godt. Jeg er blevet fantastisk glad for at blogge og nået vidt omkring. Derudover er vores mad er blevet mere varieret end nogensinde før. 

Jeg synes selv, at jeg er blevet bedre til at anrette og tage billeder, med ved at det stadig godt kan blive bedre, men øvelse gør mester ikk??

Bloggen fylder meget i mit liv, selv de dage, hvor jeg ikke overkommer at skrive indlæg, savner jeg det, men bliver nødt til at lære at acceptere at de stunder osse er der. 


I sommeren og sensommeren sidste år, var jeg helt overbevist om at jeg ikke skulle skrive om mine psykiske sygdom, men en dag gik det op for mig, at det jo er sådan en stor del af mig, så det ville ikke være hele "mig" du hører om. Selvom du læser med, er dette jo også en slags minde-dagbog, som jeg kan se tilbage på og på den måde følge udviklingen i mit liv.


Det har hjulpet mig meget i de sværeste stunder at skrive, blandt andet da jeg 1. oktober 2013, blev akut opereret for åben hul i mavesækken - der gik pludselig op for mig, hvor tæt jeg så døden i øjnene. Det var nogle hårde måneder efter, men ugen hvor jeg var indlagt var et sandt mareridt. For ud over mine fysiske problemer efter operation, så kæmpede (og kæmper jeg jo stadig) med socialforbi. 

Tusind tusind tak for at I har lyst til at læse med, det gør mig uendelig glad og betyder rigtig meget for mig. Jeg har stadig mange idéer til nye indlæg, tvivl ikke på det :-)


Men fordi det nu er sommer og fødselsdag, skal vi da have en opskrift på is. Den er nem og kan ikke gå galt. Og så smager den af sommer.


Pyntet med frysetørret hindbær, jeg havde ikke flere jordbær.
Jordbæris på kondenseret mælk.

400 g. Jordbær
1 st. Vanille, korn fra
1 tsk. Vanillesukker (eller almindelig sukker)
1 ds. Kondenseret mælk
½ l. Piskefløde

Jordbærerne moses groft, vanillekornene blandes med sukkeret og begge dele vendes sammen med den kondenserede mælk. Fløden piskes til blød skum, der vendes forsigtigt i tilslut.

Cremen smages til og skal nu på frost. Det kan enten være i en ismaskine, men kan også sagtens indfryses i en form direkte i fryseren. Den kondenserede mælk skulle gøre at der ikke vil blive dannet iskrystaller, så egentligt burde det ikke være nødvendigt at røre i isen hver halve time, men jeg gjorde det nu alligevel.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: øhhhh JA
SERVERES MED: Pandekager, chokoladesauce eller……….
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Skift gerne jordbærerne ud med andre bær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar