lørdag den 28. juni 2014

Artiskok pesto

Jeg har for lææææænge siden købt et glas artiskok pesto fra Svansø og jeg var hooked. Så derfor tjekkede jeg ingredienslisten og begav mig ud i min egen udgave. 
Og wow siger jeg bare. Hvis man er til artiskokker, vil man elske denne pesto, den er god til mange ting, f.eks. dip, spread i en sandwich og den klassiske pasta-dressing-ting.

Glasset til venstre er BASILIKUM PESTO og de to øvrige er artiskok pesto.
Artiskok pesto.
2 store glas
1 ds. Artiskok hjerter
15 g. Basilikum blade
40 g. Semidried tomater
2 fed Hvidløg
1 dl. Olie
2 tsk. Citron, saft fra
Salt
Peber

Lidt af olien kommes i bunden af blenderen, sammen med artiskok, basilikumblade, hvidløg og tomater. Dette blendes og der hældes olie i, til den har den konsistens som du ønsker.
Det kan godt være at der skal tilsættes mere olie, end der står i ingrediens listen, Pestoen skal være blød og ikke for fast. Smages tilslut til med salt, peber og citronsaft.





INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar