søndag den 29. juni 2014

Svampet banankage

Når jeg får ordnet hår af min søde frisør-veninde, har jeg opfundet en lille aftale :-) Hun kræser om mig (mit hår) og jeg forkæler hende med kage, slik eller noget andet lækkert. 
Så får vi en god tøse-snak, vendt verdens situationen og en lækker kop te. Det er hygge på højeste plan. Noget jeg faktisk ikke er så god til - fordi den angst fylder så meget. Men hun har heldigvis god forståelse for, hvad det er jeg tumler med. Så det er et fantastisk venskab, vi har fået bygget op. Og jeg er efterhånden blevet så "dygtig", at jeg kan tage på besøg hos hende alene.

Sidst jeg var hos hende, havde jeg lavet dobbelt portion af denne opskrift. Lavet halvdelen som muffins (bagte dem i ca. 20 minutter) og medbragte dem. Resten spiste Manden, behøver jeg at fortælle at han er kage-glad :-)



Svampet banankage.
6 per.
3 stk. Æg
170 g. Sukker
2 tsk. Vanillesukker
125 g. Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
100 g. Smør, smeltet, afkølet
3 stk. Bananer, moset

PYNT:
100 g. Mørk chokolade, smeltet og tempereret

Æg, sukker og vanillesukker piskes hvidt og luftigt. I en anden skål blandes mel og bagepulver sammen. Dette vendes forsigtigt i dejen, sammen med smørret og bananerne. Dejen hældes i en smurt franskbrødsform (2 liter).

Bages ved 175o i ca. 60 minutter nederst i ovnen.

Når den er færdigbagt vendes den ud på en rist til afkøling, hvorefter den pyntes med chokoladen.


TIPS: Dejen kan osse kommes i muffinsforme, der fyldes ca. 2/3 og bages ca. 20 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.arla.dk
FRYSEEGNET: JA – uden chokoladen
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: TEMPERERING AF CHOKOLADE
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar