fredag den 5. september 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 19

Jeg havde fastedag igen igår....puuhhh, den var virkelig slem at komme igennem. Jeg var konstant sulten fra jeg åbnede øjnene til jeg lukkede dem igen i går aftes.

Nå, men jeg blev stædig, holdt fast og fastede igennem. Noget jeg er stolt af idag - men ved osse at der ikke skulle have gået meget galt, før at jeg var hoppet over det laveste sted på gærdet. Men men det lønner sig og allerede efter første uge - 2 fastedage - siger vægten minus 1 kilo.

Kanelgrød:
MÅLTID 1:
50 g. Rugflager                       160
120 g. ÆBLEKOMPOT              74
TOTAL:                                 234 Kcal
"GRATIS": Kanel, salt & Sukrin

Rugflager og  2 - 3 dl. vand bringes i kog, under omrøring. Det koges i ca. 10 minutter for at blive rigtig grød-agtig, herefter smages det til med et nip salt, kanel og evt. sødemiddel. 
Grøden kommes i en skål og toppes med ÆBLEKOMPOT.


Kylling i tomat & bønnefritter:
MÅLTID 2:
125 g. Kyllingefilet                  125
200 g. Fl. Tomat                     44
200 g. Bønnefritter                  52
5 g. Oliven olie                       44
TOTAL:                                 265 Kcal                                 
"GRATIS": Salt, peber, oregano & laurbær blade

Bønner og olie kommes i en pose og vendes rundt. Herefter kommes de på en papirbeklædt bageplade og drysses med salt.

Bages ved 200 - 225o C i ca. 30 minutter, indtil de er sprøde. 
Rør gerne rundt i den et par gange undervejs.

Imens brunes kyllingen uden fedtstof på en pande. De fl. tomater tilsættes sammen med krydderier og kyllingen dampes færdig ved svag varme, i ca. 20 - 25 minutter. Saucen smages til og alt skulle nu gerne være klar til servering.


DAG TOTAL: 234 + 265  = 499 Kcal




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: ÆBLEKOMPOT
TIPS & TRICKS: -
ANDET: - 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar