tirsdag den 23. december 2014

Julekalenderens låge nummer 23 - krydrede julecookies

Glædelig 23. december.....



Under min research til årets julekalender faldt min vej forbi CHOCOLAT's skønne blog og sikke mange lækkerier Maja laver.


Jeg lod mig inspirere til at lave disse ekstrem lækre og krydrede cookies, som gemmer sig bag dagens låge.


Uhhhmmmm siger jeg bare :-)




Krydrede julecookies.
Ca. 14 stk.
75 g. Smør, blødt
150 g. Sukker
1 tsk. Kanel, stødt
1/2 tsk. Kardemomme, stødt
1 knivspids Nellike, stødt
1/2 tsk. Salt
1 stk. Æg
150 g. Hvedemel
1 tsk. Bagepulver
70 g. Marcipan
70 g. Nougat

Smør, sukker og krydderierne røres sammen i en skål. Ægget tilsættes. Hvedemel og bagepulver blandes samen og røres også i. Marcipan og nougat skæres i grove terne og vendes i dejen.

Dejen sættes i store toppe på en papirklædt bageplade med to teskeer – tryk dem evt. lidt flade. Beregn god plads mellem kagerne, da de flyder lidt ud under bagningen. Ca. 9 stk. pr. bageplade.

Bages ved 225o i ca. 6 – 8 minutter, men hold øje med dem, de må ikke blive brændte.

Afkøles på en bagerist og opbevares i en kagedåse.



INFO OM RETTEN:
INSPIRATION:  http://chocolat.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar