onsdag den 24. december 2014

Julekalenderens låge nummer 24 - nougatbrud

GLÆDELIG JUL.....:-D



Så nåede vi juleaften og julekalenderen sidste opskrift. 

Kommer du i tanke om her den 24. december, at du mangler at lave konfekt, så fortvivl ikke - hjælpen er her bag dagens låge ;-)

Det er så nemt at lave, at det snildt kan presses ind i eftermiddagens måske stramme program - derefter skal det blot sætte sig et par timer, så det er klar til aftenkaffen og gaveudpakningen :-)

Jeg håber du har nydt at åbne lågerne her i min lille nedtælling til juleaften. Og selvfølgelig at du har fået lidt indpiration også. Jeg har hygget mig igen i år og mon ikke at jeg gentager successen næste år - jeg er ihvertfald allerede begyndt at indsamle inspiration :-D


Rigtig glædelig jul til dig og dine - jeg håber du får en fantastisk dag med alt hvad dertil hører.


Nougatbrud.
Ca. 30 stk.
200 g. Nougat
100 g. Blandede nødder – jeg brugte val-, hassel- og pistacienødder


Nougaten skæres i mindre stykker og smeltet over vandbad.

Nødderne ristes på en varm pande uden fedtstof. Når de er gyldne, hældes de over på et rent vistestykke og gnides heri, så skallerne løsner sig. Herefter hakkes de groft og vendes i den smeltede nougat.

Massen hældes i en papirbeklædt form (16 x 16 cm.), som stilles til afkøling i køleskabet i minimum 2 timer.
Når de er helt kolde og nougaten stivnet, skæres det i mundrette stykker. Opbevares tørt og køligt.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.isabellas.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar