lørdag den 27. december 2014

Små glimt fra jul i Casa Fangel

Jeg håber, du har haft en dejlig jul. 

Det har jeg - helt uden julestress. Og dog - men det var fordi Manden synes at han mandag den 22. december kl. 17.45, skulle begynde at hive halvdelen af køkkenklinkerne op, for så at lægge dem igen. Der kom jeg vist nok lige en tur i det røde felt et øjeblik ;-)


Juleaften skulle vi være Mobber, Manden og jeg. Og selvom vi kun er 3 mennesker, spiser vi både and, flæskesteg og normalt osse julemedister. Men i år valgte jeg at farserer anden istedet for, for den fars smager virkelig skønt.


Så er maden på bordet og vi er klar til at sætte os

Langtidsstegt farseret and og langtidsstegt flæskesteg
BRUNEDE KARTOFLER UDEN FEDTSTOF
RØDKÅL
Verdens bedste julesauce
Så skal der spilles pakkespil
Cæso har sin egen stol og forsøger at følge med i alt hvad der sker
Når han ikke lige sidder på skødet af Mobber
Watson fik osgså en stol, så han kunne kigge med
Mandelgaven som Manden vandt -
Den røg hurtigt ned i "blog-skuffen" :-D
Årets slik- og konfektfad, som blev sat på bordet efter desserten,
da vi skulle pakke gaver op.
Drengene skulle lige undersøge om der var flere gaver til dem. De fik hver en med legetøj i: Slaske-and og Piv-øffe. Jeg havde pakket lidt at deres yndlings guffere i, så var de lidt sjovere at pakke op

Jeg fik så mange dejlige gaver
Sous vide maskine
Lille firkantet springform og en grill pande
En ny stavblender, en Eva rugbrødsform med silikone, Mette Blomsterbergs små dråbe skåle.
Og små glas til portions anrettet desserter
Bambusskål og -skærebræt
En sort og en hvid riflet middags tallerken fra Royal Copenhagen
De fedeste tøsede gummirøjser,
så nu ingen våde fødder, når vi går med drengene
Og et par krimier til bogreolen :-)

Og så fik jeg også en længe ønsket tallerkenrække. Den får du billeder af når den er samlet og hængt op. Den skal pyntes med kogebøger ;-)



25.december-hygge :-)

De sidste dage har vi slappet af i stor stil, bare sovet og daset. Selv drengene har været trætte. Men som traditionen foreskriver spiser vi altid rester den 25. december. Og i år også den 26.

Og vi gør det som der blev gjort i mit barndomshjem: Julesaucen varmes, kartoflerne skæres i mundrettestykker - osse gerne de brunede, og så kommes de i saucen og varmes med op, så serveres det med kold kød og lun rødkål til.


Uhhmmmm

Har du haft en dejlig jul ?????







2 kommentarer:

  1. Hej søde L

    Sikke dog nogen skønne julebilleder, det emmer jo af ren jule-idyl.

    Og babyerne... dejligt at se dem igen :-D

    De bedst ønsker om et lykkebringende nytår til Jer alle.

    Kærligst
    - Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK sødeste dig

      Et lykkebringende nytår til dig og dine osse. Glæder mig til at sludre endnu mere med dig i 2015

      Knus L

      Slet