lørdag den 3. januar 2015

Pestohorn

Disse lavede jeg til vores Raclette NYTÅR 2014/15.

Jeg havde egentlig forestillet mig at lave nogle pizza-ligende-stænger. Men da jeg på vores indkøbstur, fandt en pølsehornsdej, der var kraftig nedsat på grund af datoen, besluttede mit STOP-MAD-SPILDS hjerte sig for, at når jeg alligevel ville snyde med dejen, pga. af manglende overskud, så kunne jeg lige så godt bruge denne og så lave horn istedet.

Men hvis du ikke er til de færdigkøbte deje, kan du jo sagtens bruge din yndlings opskrift på dejen.


Pestohorn.
8 stk.
1 pk. Pølsehornsdej
4 spsk. ARTISKOK PESTO - eller din yndlingspesto :-)
75 g. Ost, revet
Æg, til pensling
Oregano, til pynt

Dejen rulles ud og deles i 8 lige store stykker. Disse smøres med pestoen og drysses med ost. Herefter rulles de sammen, fra det bredestykke med mod spidsen. For at holde bedre på fyldet, kan begge hjørner på det brede stykke, foldes ind, så enderne lukkes når hornet rulles.

De lægges på en papirbeklæde bageplade med foldningen nedad. Pensles med sammenpisket æg og drysses med oregano.

Bages ved 210o i ca. 12 – 15 minutter




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: RACLETTE 2014
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar