mandag den 5. oktober 2015

Lun pastasalat

Idag får du en lækker pastasalat. 

Lavet lavet på helt almindelig hvid og meget politisk ukorrekt pasta. Men vi behøver vel ikke at være så perfekt altid :-D Jeg har brug for at skeje ud og det bliver med denne hvide pasta. 

Jeg er nemlig kørt temmelig træt i den grove udgave. Ja, nu er det sagt højt og jeg skammer mig ikke :-P Men brug den pastaform du, din krop og samvittighed synes bedst om ;-)

Jeg har i opskriften brugt min skønne BACONSMØR, det kan sagtens skiftes ud med andet kryddersmør, eller måske bare lidt olie, hvis du vælger at spise salaten kold.



Lun pastasalat.
1 port.
100 g. Pasta, tørret
1 stk. Peberfrugt, rød
1 stk. Æble, syrligt
25 g. BACONSMØR
1 håndfuld Persille
Salt
Peber

Pastaen koges efter anvisningen på posen i godt saltet vand.

Peberfrugten deles, blomsten og frøstokkene fjernes. Peberen skylles og skæres i små tern på ca. 1 x 1 cm.
Æblet skal ikke skrælles, men deles og kernehuset fjernes. Æblebådene skylles og skæres i tern på ca. 1 x 1 cm.
Persillen skylles og hakkes fint.

Når pastaen er færdigkogt hældes koges vandet fra og den kommes tilbage i gryden sammen med smørret. Der røres rundt indtil det er smeltet. Herefter tilsættes peberfrugt, æble og persille og salaten smages til med salt og peber og serveres straks.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar