lørdag den 7. november 2015

Paprikakoteletter i fad

Jeg er medlem af en bunke madgrupper på facebook, nogle er jeg mere aktive i end andre, men generelt så elsker jeg at se hvad andre laver i køkkenet og derved blive inspireret. 

De sidste par uger har jeg deltaget i en mad-udfordring i en af grupperne. Den går ud på at der hver uge bliver valgt en ny ingrediens som skal indgå i et af måltiderne den efterfølgende uge. Derudover skiftes vi til at vælge ingrediensen.

Sidste uge valgte jeg at det skulle være grønkål og mit bud var PASTAFAD MED GRØNLANGKÅL.

Denne uge har ingrediensen været paprika og da Manden elsker paprikasauce var det oplagt at lave noget med den.

Måske du har lyst til at være med ??? Så kan du se gruppen HER


Paprikakoteletter i fad.
6 per.
6 stk. Koteletter
400 g. Champignon
250 g. Løg
30 g. Smør
50 g. Hvedemel
1 l. Vand
1 stor ds. Tomatpure
3 dl. Mælk
2 tern Hønsebouillon
2 tsk. Paprika
1½ tsk. Salt

Champignonerne børstes fri for jord og skæres i tynde skiver. Løgene skrælles og hakkes groft.

Champignonerne steges på en varm sautepande uden fedtstof, når al væsken er fordampet kommes de i et smurt ildfast fad.
Smørret smeltes og koteletterne brunes af heri, de lægges oven på champignonerne og løgene tilsættes panden.

Når løgene er svitset gyldne drysses melet heri. Og vandet tilsættes under omrøring og panden koges op.

Tomatpure, hønsebouillon, mælk og paprika tilsættes. Saucen skal nu koge igennem i ca. 5 minutter for at fjerne melsmagen. Herefter smages den til med salt og ekstra paprika. Og hældes tilslut over koteletterne.

Steges ved 200o i ca. 25 minutter – alt efter hvor tykke dine koteletter er.


TIPS:   Har du ingen pande med høje kanter, så kan du koges panden af med kun halvdelen af vandet og bagefter hældes den afkogte pandeløgsauce i en gryde sammen med den resterende vand og bare følge opskriften derefter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Ris og dampede grønne bønner
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer:

  1. Uhmmm... Det ser lækkert ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK søde dig - det minder jo en smule om din paprikagryde ;-)

      Slet