torsdag den 30. juni 2016

Ostekiks med cheddar

Lette og lækre kiks med skøn smag af cheddarost. Knæk dem i mindre stykker og de er fremragende som topping på sommeren salater eller spis dem som de er - gode er de ihvertfald.

Nå, men der er sket en skøn ting i min hverdag. I denne uge startede jeg nemlig på en 3 måneders praktik, hos et turridningssted - du ved der hvor jeg i løbet at det sidste halve år, har været forbi og ride en del gange :-D

Jeg har været afsted idag og jeg er kvæstet, men på den gode måde :-) Jeg har ordnet stalde, fold og opsadlingsområde. Og idag da jeg var på folden styrt-regnede det :-D Så jeg var træt, våd, temmelig beskidt og GLAD da jeg vendte hjem. Tænk dig jeg kan mysse muler tre gange om ugen :-D Mon ikke du kommer til at høre mere om min hverdag derfra ??




Ostekiks med cheddar.
Ca. 25 stk.
100 g. Cheddar
100 g Smør
100 g. Hvedemel

Osten rives groft og røres sammen med smør og mel.

Det rulles ud på et meldrysset bord til en tykkelse på ca. 3 mm. Herefter kan de skæres i firkanter eller stikkes ud. Jeg brugte en udstikker på ca. 3 cm. i diameter.
Kiksene lægges på en papirbeklædt bageplade.

Bages ved 200o i ca. 8 – 10 minutter til de er gyldne.

Afkøles og opbevares i lufttætte beholdere.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: FB gruppe ”Bageglad”
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar