mandag den 25. juli 2016

Krydret banankage

Endelig et lille piiiiiip fra mig - jeg er her altså stadig - har bare ikke slet ikke haft overskud til noget som helst efter at jeg er startet i praktik hos Mulerne. Men helt bekymret skal du nu ikke blive, vi har fået mad :-P Og faktisk er der også blevet udarbejdet et par opskrifter i den forgange tid, overskuddet og tanker til at skrive har bare været lig nul.

Jeg har, som i min arbejdsprøvning sidste år, været alle mine stress-symptomer igennem, som bl.a. er sygdom og søvnproblemer. Men - tør næsten ikke skrive det - de sidste 5 nætter har jeg haft en normal søvnrytme, kunne falde i søvn uden at ligge 2 - 3 - 4 og 5 timer først, det er simpelthen fantastisk og overskuddet er et helt andet i disse dage. 

Jeg bliver simpelthen nød til at indse at disse symptomer er noget jeg må lære at leve med, de vil dukke op når der enten sker for meget om ørerne på mig eller når jeg skal starte op i nye ting. Men men det er jo også en af grundene til jeg blev visiteret til flexjob.

Jeg er glad for at være hos Mulerne, det er skønne mennesker der omgiver mig dernede, omgivelserne er fantastiske og så har jeg de sidste par fredage været med ude og ride <3

En af mine mange forskellige arbejdsopgaver har bl.a. at bage kage til kaffen, som serveres for forældrene ved afhentning af ridelejr-børnene. 
De par gange jeg har skulle bage, har det været den samme gode, som i VIRKELIG gode kage jeg har bagt. Derudover er den nem, tager ingen tid at røres sammen. Så derfor er det opskriften vi bryder stilheden med idag  ;-)


I sidste uge var Watson så uheldig at få en betændt analkirtel,
der gik gået hul på. Vi var selvfølgelig afsted til Dyrlægen
og da vi efter nogle dage skulle til tjek med ham,
bagte jeg denne kage til vores søde Dyrlæge og kollegaer.

Denne er 1½ gange opskriften og bagte ca. 1½ time,
med folie over den sidste halve time.

Farmand, Watson og Ejnar klar til at køre til tjek,
samt aflevere kagen :-D


Krydret banankage.
Ca. 8 - 10 port.
150 g. Smør
300 g. Sukker
2 stk. Æg (L)
250 g. Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
1 tsk. Natron
2 tsk. Kanel - stødt
2 tsk. Vanillesukker
¾ tsk. Nellike - stødt
¾ tsk. Muskat - stødt
4 stk. Bananer – store

PYNT:
100 g. Chokolade, mørk
25 g. Smør
25 g. Piskefløde
Evt. kokos eller sukkerpynt

Smør, sukker og æg piskes godt sammen til en ensartet masse.
Mel, bagepulver, natron og krydderier tilsættes, sammen med mosede bananer. Dejen røres jævn og kommes i en smurt form, enten en firkantet på 30 x 22 cm. Eller en springform på 24 cm. i diameter.

Bages ved 175o i ca. 50 – 60 minutter. Tjek med en kniv i midten af kagen – er der ingen dej på, er kagen færdig.

Kages afkøles og herefter kommes smør og fløde i en gryde og smeltes ved svag varme. Chokoladen brækkes i mindre stykker, kommes i gryden og under konstant omrøring, smeltes den og glasuren røres jævn, inden den fordeles ovenpå kagen. Drys evt. med kokos eller sukkerkugler.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Dorte fra Østrup Turridning
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar