fredag den 2. december 2016

Julekalenderens låge nummer 2 - Sesamkager

Glædelig 2. december 🎅🎄⛄

Nogle gange, når jeg ser en ny opskrift, kan jeg simpelthen ikke forestille mig smagen af det færdige resultat, bare ved at læse ingredienslisten. Retten SKAL simpelthen smages. 

Disse småkager er af den slags for mig. Jeg kunne simpelthen ikke forestille mig smagen af dem - synes simpelthen ikke at det lød særlig lækkert med sesam i en fed og sød småkage.

Er du også en af dem, kan jeg fortælle dig at de er gode. Sprøde, søde og med en nøddet smag af de bagte sesamfrø. Mums de kan godt bage igen.



Sesamkager.
Ca. 50 stk.
200 g. Smør
225 g. Hvedemel
150 g. Sesamfrø
175 g. Sukker

Smørret smeltes og afkøles. Herefter røres mel, sesam og sukker ud heri. Dejen samles, deles i to lige store portioner som trilles til pølser med en diameter på ca. 3 - 4 cm.

Rullerne opbevares på køl i minimum en time, herefter skæres de ud i skiver á 1 cm. tykkelse. De lægges på papirbeklædte bageplader.

Bages ved 200o i ca. 14 – 16 minutter.

Afkøles på en bagerist og opbevares i kagedåser.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.arla.dk
FRYSEEGNET: Dejen er i rå tilstand, i op til 3 mdr.
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar