torsdag den 12. januar 2017

Nøddecrunch

eller chokolademysli om du vil er min yndlings-morgenmads-spise i øjeblikket. Og faktisk osse Mandens. I sidste uge lavede jeg denne portion og idag måtte jeg lave endnu en 😝 Det smager bare godt.

I Sensekost-sammenhæng skal du have mellem 1 og 3 spiseskefulde fedt til hvert måltid. En spiseskemed top af denne tæller for 1. Måske du tænker at det lyder af meget fedt, ja måske, men fedtet er med til at gøre at du ikke går sukkerkold efter et par timer og har lyst til at plyndre slikskålen. Plus at din krop har brug for fedt, osse selvom du skal tabe dig.

Jeg har fundet indpirationen HER.


Nøddecrunch.
1 stort glas
1 dl. Solsikkekerner
1 dl. Græskarkerner
1 dl. Hørfrø
½ dl. Chiafrø
1 dl. Pekannødder
1 dl. Hasselnødder
1 dl. Speltflager
2 spsk. Sukrin – eller anden sødning

75 g. Mørk chokolade

Nødderne hakkes groft og blandes sammen med de øvrige kerner og sukrinen. Dette fordeles på en papirbeklædt bageplade.

Ristes ved 175o i ca. 15 minutter.

Herefter afkøles det helt, inden at chokoladen hakkes og blandes i. Opbevares i lufttætte glas.


TIPS: Du kan bruge de nødder og kerner du lige har på lager. Det samme med grynene – det er var lige hvad jeg havde i mine skabe.


SENSE pr. portion:
HF1+2: -
HF3: -
HF4: Det er så lidt gryn i, at de i det enkelte måltid ikke tæller
FEDT: 1 spsk. med top = 1 spsk. fedt
DRESSING: -
MÆLK: -
SMAG: Sukrin


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Gruppen på ¨Facebook”: Sense – slank med fornuft
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar