onsdag den 15. februar 2017

Pastasalat med grønkål

Idag får du opskriften på verdens bedste-vinter-pasta-salat - intet mindre !! Det kræver dog lige at du, som jeg, er vild med både pasta, grønkål og pesto 😉 

Du kan gøre salaten sundere ved at skifte pastaen ud til en grov variant - jeg er dog blevet enig med mig selv om at for mig er livet for kort til fuldkornspasta 😝 Jeg synes simpelten ikke at det smager særlig godt, at jeg spiser pasta så sjældent og får rigeligt fuldkorn fra andre fødevarer, at det går nok. Men brug din favorit og lov mig at du giver denne salat en chance, for den er altså ret god 💗


Pastasalat med grønkål.
4 per.
250 g. Pasta, tørret
125 g. Grønkål – renset vægt
100 g. Feta 19%
Salt
Peber

Pastaen koges efter anvisningen på emballagen i godt saltet vand. Bagefter afkøles og afdryppes de.

Imens skylles grønkålen, gerne i flere hold koldt vand, inden at det slynges tørt og hakkes fint.

Pasta, grønkål og pesto røres sammen, feta smuldres over og salaten smages til med salt og peber.




SENSE pr. portion:
HF1+2: Grønkål
HF3: -
HF4: Pasta
FEDT: Pesto, feta
DRESSING:
MÆLK: 
SMAG:


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar