lørdag den 1. juli 2017

Orangeade

Hold da op, det er 4 måneder siden jeg har udgivet et indlæg sidst 😮

Det er ikke fordi jeg ikke har noget at dele ud af, men livet IRL har bare fyldt alt. Jeg er jo startet på verdens bedste JOB igen, fået mere ansvar, flere og anderledes opgaver end sidste sæson. I denne uge er det årsdagen for at jeg startede i praktik der - tiden er simpelthen fløjlet afsted og alligevel synes jeg at jeg har været der altid 💕

Jeg har stadig haft brug for den ro som opskrift-skriveriet giver mig, derfor har jeg også gang i oprydning og renskrivning af mine TO-TRY-opskrifter, så de er overskuelige og lige til at finde. 

Nye opskrifter er også afprøvet og billeder taget til indlæggene. Men jeg er også begyndt at redigere i gamle indlæg. Både tekster, udseende og billeder bliver kigget igennem.

Måske du også har bemærket at selve bloggen har ændret udseende. Jeg synes det var på tide at lave lidt udseende-ændringer efter bloggens 4 års fødselsdag sidste måned - jeg håber du kan lide det enkelte og mere overskuelige udtryk.

Og nu til dagens opskrift. Vejret startede gråt, vådt og koldt til morgen, men op ad dagen blev det en skøn, lidt blæsende, alligevel lun sommerdag som orangeaden passede godt til.


Orangeade.

1 dl. Sukker
1 dl. Vand
2 ½ dl. Appelsinsaft – ca. 4 – 6 stk. alt efter størrelse
2 dl. Citronsaft - ca. 5 – 7 stk. alt efter størrelse

Sukker og vand kommes i en lille gryde og bringes i kog. Lad det småsimre til sukkeret er opløst. Gryden tages af varmen og afkøles let.

Imens halveres frugterne og saften presses ud. Den hældes i siruppen, gennem en finmasket sigte – for at fjerne eventuelle kerner. Det blandes rundt og smages til – måske der skal mere sukker eller citron tilsættes. Herefter afkøles siruppen til den er helt kold og så er den klar til brug.

Siruppen fortyndes med vand, så det passer til dine smagsløg. Servers iskold og gerne med isterninger i.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: Har ikke afprøvet det, men tror det sagtens kan lade sig gøre
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer: