søndag den 19. november 2017

Parmesankartofler

Det er ved at være nogen tid siden jeg har skrevet til dig herinde, faktisk næsten en måned. Men tiden IRL er simpelthen bare fløjet afsted - altså på den gode måde. 

Jeg er færdig på arbejde for denne sæson, så nu går jeg vinterfyret og venter blot på at det bliver påske 2018, hvor vi starter op igen.

Men jeg kommer ikke til at undvære Muler denne vinter. Jeg har nemlig været så heldig at jeg har en af dem fra arbejde, hjemme på vinterlån - eller ikke hjemme hos mig selv, for der har vi ikke plads nok. Men Noi, som han hedder, stå hos min nye fantastiske skønne veninde Jo, som faktisk også arbejder samme sted som mig. Hun har selv ismuler og havde lige plads til et par ekstra firbenede hen over vinteren. Og at vi så hygger os fantastisk sammen, er jo bare et stort ekstra plus 💗


Noi

Dagen idag har jeg tilbragt i Jo's selskab. Vi red blandt andet en dejlig 2 timers tur i det kolde, men virkelig smukke vejr. Jeg er helt smadret af al den friske luft, men samtid fuld af adrenalin og glæde. Nu skal det bare blive imorgen der tager vi nemlig igen en tur sammen - dog lidt kortere end idag. Men ud i det blå skal vi, når vejret er til det.

Men jeg har skam osse slappet af bag min skærm, der har jeg blandt andet rodet "bag bloggen". Forbedringer som jeg stadig ikke er helt klar til af at vise dig endnu. Men det kommer. Derudover har jeg også færdiggjort årets julekalender, samt årets 1. advents kage - så glæd dig 💗


Nå, men du skal da også have en opskrift idag. Det er vores nye yndlings-tilbehør, her i Casa Fangel, når det gælder kartofler. Sprøde og lækre er de, med smeltet sprødt ost - whats not to like 😊

Parmesankartofler.
4 per.
1200 g. Kartofler
½ dl. Olie
75 g. Parmesan
1 tsk. Timian – tørret
1 ½ tsk. Salt
Peber

Kartoflerne skrælles et par timer inden de skal laves. De skæres i stykker på ca. 2 x 2½ cm. og kommes i koldt vand. Vandet skiftes et par gange, så al stivelsen trækkes ud.

Parmesanosten rives fint og blandes med timian, hvidløg, salt og peber.

Kartoflerne drænes for vand og tørres godt i en rent viskestykke. Herefter kommes de i en pose og vendes sammen med olien. Herefter kommes på en papirbeklædt bageplade, osteblandingen drysses over og vendes rundt. Kartoflerne fordeles ud på pladen så de ligger i et lag.

Bages ved 200o i ca. 35 – 40 minutter.

I løbet af bagetiden skal du rode i dem et par gange – du skal ikke bekymre dig om at al osten ikke hænger ved kartoflerne i starten, det smelter og ”limer” sig fast alligevel.


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre om din dag søde... og de der kartofler, jeg skal bare lige have købt parmesan <3

    SvarSlet
    Svar
    1. <3 tak søde dig - glæder mig til at høre hvad du synes om den <3

      Slet