lørdag den 7. september 2019

Sprøde sommergrønsager

For nogle dage side, så jeg min søde madblogger-veninde havde lavet det lækreste tilbehør, bare lige af hvad hun havde i haven 😮

Vi er ikke altid god til at få varme grønsager til vores aftensmad - ud over ærter. Det bliver alt for ofte en bare en salat, så jeg blev så inspireret at jeg måtte lave min egen udgave. Jeg gik i haven og hentede friske grønsager - det eneste i denne opskrift der ikke er hjemmedyrket er gulerødderne 💗

Sprøde sommergrønsager.
4 per.
125 g. Rødløg
4 fed Hvidløg
275 g. Gulerødder
100 g. Bønner
250 g. Squash
300 g. Tomater
1 ½ tsk. All round krydderi
Salt
Peber
Olie – til stegning

Løgene pilles og skæres i både. Hvidløg pilles og hakkes fint.
Gulerødderne skrælles, halveres og skæres i skiver. Bønnerne nippes og halveres. Squash skæres i små tern. Tomaterne skæres også i mindre stykker.

Olien varmes op og løg og hvidløg sauteres heri. Gulerødder og bønner tilsættes og småsimre med i 4 – 5 minutter, de skal næsten være møre.

Squash og tomat kommes i tilslut og steges med gange kort, de skal kun lige varmes op.

Det smages til med krydderierne.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Maggies mor
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar