torsdag den 11. juli 2013

Chili con carne

Det har været en hektisk dag, i vores kære hjem i dag.

Meget tidligt op, da bilen skulle på værksted.
Vi ordnede så en masse småting i mens.
Lige et hurtigt "hej" forbi Mobber (min mor) og derefter et vigtigt møde.
Og eftermiddagen sluttede med et styks nysynet vogn.

Manden er nu ud og føjte, så det var mig, der stod for maden i dag.

Jeg ELSKER chili con carne. Jeg er dog selv til den mere milde udgave, serveret med en lækker klat cremefraiche til.
Jeg kan faktisk godt lide bønner og ville nok egentlig ønske, at jeg var lidt bedre til at få dem inkluderet i mine måltider, men det kan jo blive en udfordring for fremtiden :O)



Låvises chilli con carne.

500 g.
Oksekød,
hakket
1 stk. Løg, hakket


3 fed Hvidløg, knust
2 spsk. Olie

1 ds. Red Kidney bønner i chilisauce
1 - 2 ds. Hakket flået tomat
1 - 2 stk. Peberfrugt, i strimler

Salt
Peber
Chili
Spidskommen

Kanel

Løgene svitses i olie og kødet tilsættes og svitses også. De flåede tomater hæledes ved og saucen kogens igennem, - er tiden til det, må den gerne stå og småsimre nogle timer. Herefter tilsættes bønner og peberfrugt og den smages til med krydderierne.



I stedet for at købe færdige bønner, kan man selv udbløde og koge tørrede kidney eller hvide bønner. Huske at de skal stå i blød i 24 timer, iblødsætningsvandet kasseres og nyt kommes ved til kogningen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar