søndag den 14. juli 2013

Pandekager.

I går var vi til det årlige Ørbæk kræmmermarked og vejret var jo fantastisk. Vi var 6 venner afsted og hyggede os gevaldigt. Jeg fik købt et gammelt smukt fad. Som jeg regner med, skal bruges til at anrette salater på.

I går var en lang dag, med massere af sol, så i dag har vi været lidt matte i sokkerne. Der var altså brug for en lille "morfar". Da jeg igen slog øjnene op, lå manden nærmest og savlede. Han hungrede efter pandekager. Så pandekager han fik :O)

Jeg havde dog en lille hjælper, til at holde øje med, om arbejdet blev ordentligt udført.


Med Cæso's gode overblik, fik vi fremtryllet en ordentlig portion pandekager til farmand. Cæso og de 2 andre, kan nu også godt lide dem :O)


Låvises pandekager.
12 stk.
200 g. Hvedemel
½ tsk. Salt
85 g. Sukker
5 dl. Mælk
5 stk. Æg
75 g. Smør, smeltet
Smør til bagning

Mel, sukker og mælk piskes sammen til en glat og jævn blanding. Æg, salt og den smeltede smør tilsættes og det hele piskes grundigt sammen.
Pandekagerne bages gyldne og sprøde i smør.



BEMÆRKNINGER: Jeg bruger ca. 1 dl. dej pr. pandekage
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar