torsdag den 8. august 2013

2 måneders jubilæum & STOP-MAD-SPILD-kage.

I dag er det 2 måneder siden jeg startede bloggen. Dette er mit indlæg nummer 102 og har nået næsten 5000 sidevisninger. TAK for det ;O) Det gør mig glad i låget, at I gider kigge med - giver mig massere af motivation til at afprøve nye ting, succeser som fiaskoer.

Manden inviterede mig ud at spise i dag. En rimelig ny asiatisk restaurant her i Odense. De har alt: A la carte, menuer og buffet: Buffeten er bestående af Mogolian Bbq, sushi, kæmpe salatbar, masser af færdig tilberedte retter - også mange slags man ikke ser andre steder.
Vi talte faktisk om at det er laaaang tid siden, vi har været ude at spise. Vist kun en enkelt gang efter jeg har startet bloggen, Måske fordi jeg hellere vil lave mad til bloggen :O)
Jeg kan i hvert fald mærke at der er sket et par ændringer i hovedet efter :O) Jeg kigger nu ikke kun på maden i bladene mere, nu kigger jeg også på servicen, omgivelserne og så vider...Lidt miljøskadet bliver man vist :O)))


Men en lille lækker kageopskrift, skal I da ikke snyder for i dag. Nektarinerne har jo sæson nu og det er ikke altid, at vi når at få dem spist. Så i bedste STOP-MAD-SPILD-stil har jeg lavet en crumble kage af dem :O)






 

Nektarincrumble.
4 per.
500 g. Nektariner, i tern

CRUMBLE:
170 g. Havregryn
140 g. Smør
80 g. Hasselnødder, hakket
80 g. Sukker
1 tsk, Vanille sukker
Nektarinen kommes i bunden af et smurt tærtefad.
Havregryn, nødder, sukker, vaniljesukker og smør blandes i en gryde og varmes op.
Fyldet kommes ovenpå  frugten.

Bages ved 200 C i ca. 35 minutter til kagen er gylden.
Serveres med lidt cremefraiche eller is....Muuuums

Ingen kommentarer:

Send en kommentar