mandag den 6. januar 2014

Baconbøffer med Danablue.

Egentlig ville jeg bare ha' lavet almindelige hakkebøffer til RØDBEDEBIKSEMADEN, men idet jeg stod og skulle forme dem, "kom" det pludseligt til mig, at det kunne sikkert smage godt med Danablue indeni og bacon rundt om.
Og jeg fik ret. Min bøf var var dejlig saftig, selvom den var helt gennemstegt.

Baconbøffer med Danablue.
3 per.
500 g. Oksekød, hakket
Danablue
6 sk. Bacon
Salt
Peber
Olie, til stegning
Kødet deles i 3 portioner. Hver enkelte bøf æltes let og formes til runde bøffer.  De skæres over på langs, så man får to flade bøffer - en top og en bund. Den ønskede mængde Danablue, lægges midt på "bunden", og "toppen" lægges ovenpå. De trykkes godt sammen, sørg for at der ingen huller er i samlingen, da osten så vil løbe ud, når den bliver varm.
De formes, så de har en ensartede tykkelse hele vejen rundt. Og 2 skiver bacon, fordeles rundt om bøffens kant.
De steges 7 - 10 minutter på begge sider
TIPS:
INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA, men vil tro de bliver meget tørre
SERVERES MED: RØDBEDEBIKSEMAD
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar