torsdag den 20. marts 2014

Hindbærsirup.

Jeg er nærmest blevet afhængig af det der frugtsirup :O) 

Det smager fantastisk og er virkelig nemt at lave. Men huske lige at holde øje med gryden ind i mellem, for pludselig går det STÆRKT.

Samtidig med at jeg lavede denne sirup, havde jeg osse gang i en slags. Jeg havde lige kigget på den og vendte så ryggen til 30 sekunder, for at hælde denne på glas. Og (indsæt selv en masse bandeord) om den ikke var brændt på....piiiiv. Nå men så det må afprøves igen en anden gang igen. 

Jaja, synes osse at I skal vide, at jeg indimellem laver brølere i mit køkken :O)


Hindbærsirup.
Ca. 600 g.
600 g. Hindbær
1 ½ dl. Vand
130 g. Sukker
Atamon

Hindbærrene kommes i en gryde, sammen med sukker og vand. Det koges under omrøring i ca. 30 – 40 minutter, til det har en tyk konsistens. Smag siruppen til under vejs om der er nok sukker i.
Siruppen kommes på Atamonskyllede glas.


TIPS:




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift
FRYSEEGNET: ?
SERVERES MED: Skyr eller til pandekager
TIPS & TRICKS: -
ANDET: 

_______________________________________________________________________________
Kcal af hindbærsirup:
Hindbær                  54 Kcal pr 100 g.
Sukker                   406 Kcal pr 100 g.
”Gratis”: Vand


610 g. Hindbær        317
135 g. Sukker          548
135 g. Vand             0
Kcal I alt                 865 Kcal

Mængde total: 627 g.

(Kcal total : Mængde total x 100 =  pr 100 g.)
865 : 627 = 1.38 pr 1 g.

1.38 x 100 = 138 Kcal pr 100 g.

Udregninge af portionstørrelse:
(Portionstørrelse x Kcal-indholdet i 1 g. = Kcal-indhold i den enkelte portion)

En portionstørrelse på 20 g., er Kcal indholdet:
20 x 1.38 = 28 Kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar