tirsdag den 2. september 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 18

I lørdags tog jeg en beslutning om at give 5:2 kuren et forsøg igen. Der er sneget sig et par kilo på, hen over sommeren og jeg kan mærke at det genere mig, så de skal væk NU. Og så vil jeg lige se, om fasten fungere for mig igen, ellers må jeg finde på noget andet.

Men dagen igår gik helt fornuftigt, min krop skal jo lige have en chance for at finde ud af at vi faster igen. 
Manden fastede ikke, så derfor har jeg ingen beregninger på 600 Kcal for denne dag. Men har du brug for den kan du spise en skive rugbrød med 1 skive hamburgerryg og lidt agurk og du har ca. fået 100 kcal ekstra.


Skyr med pære:
MÅLTID 1:
250 g. Skyr             153 Kcal
100 g. Pærer           58 Kcal
TOTAL:                  211 Kcal

Skyren er toppet med pærer, der er skåret i tern og pyntet med et drys frysetørrede jordbær.


Hamburgerrygruller med spidskål - hertil råkost:
MÅLTID 2:
78 g. Hamburgerryg  77 Kcal (6 skiver)
100 g. Spidskål        27 Kcal
50 g. Æble              26 Kcal

50 g. Skyr               31 Kcal
200 g. Gulerod         72 Kcal
100 g. Æble             52 Kcal

TOTAL:                  285 Kcal                             
"GRATIS": Frysetørrede jordbær, citronsaft, frisk basilikum, salt og peber

Mine 6 skiver hamburgerryg vejede 78 gram. Men det er ikke sikkert at dine vejer det samme, så det skal du huske at tage højde for. 

Spidskålen snittes fint og den lille portion æble skæres i tynde stave. 2 stykker hamburgerryg lægges lidt ind over hinanden og en blanding af kål og æble ligges midtpå og pålægget foldes herom. Sådan gøres med de sidste skiver hamburgerryg osse.

Skyr røres med en masse grofthakket frisk basilikum. Har du intet frisk, så brug tørret istedet. Dressingen smages til med salt og peber. 

De 100 gram æble og gulerødderne rives til en råkost og har du ikk fået plads til al spidskål og æble i rullerne blandes det med i råkosten. Den dryppes med citronsaft



DAG TOTAL: 211 + 285  =496  Kcal 




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar