mandag den 29. september 2014

En vildt fornærmet dreng

Jeg har en meget fornærmet Watson idag. Jeg har nemlig limet hans øre. De ville altså ikke sætte sig rigtigt af sig selv, så måtte have lidt hjælp på vejen ;-) 

Armen altså et show vi havde her igår........Efter at have set en af de videoer som vores opdrætter havde sendt, mente Manden og jeg at det havde vi heeeelt styr på hvordan man gjorde..........Det havde vi så ikke lige..................Jeg var smurt ind i lim..............Watson var smurt ind i lim og ørerne ville overhovedet ikke som vi ville......... :-O

Nå, men både Watson og jeg blev vasket og vi måtte så lige se de to andre film osse. Og hvorfor var det lige at vi ikke havde gjort det fra starten, for den første film vi så var overhovedet ikke særlig pædagogisk  og det var åbenbart på den udpenslede og pædagogiske måde vi kunne fatte hvad det var vi skulle gøre........;-)

Så idag 30 minutter før Manden var hjemme fra job, smed jeg Watson på køkkenbordet og stopfodrede ham med yndlingsgodbidderne og så limede jeg......og holdt så det kunne tørrre........og så var det ellers at få hans opmærksomhed væk fra ørerne. 
Opdrætter havde godtnok sagt at vi skulle gøre det når han var træt - meeeen en træt Watson er nærmest en umulighed. Du har jo hørt før at han sover max 15 minutter, så er han klar igen. Og begynder vi at pusle rundt, så er han osse vågen...... åhh suk ;-)


Nå, men sådan ser en fornærmet lille dreng ud:
Hva f*den bilder du dig ind Mor
- først kommer du ting i mine øre og så tager du billeder bagefter........HMF



Bagte rødbeder med hakkebøf & spejlæg.
2 per.
600 g. Rødbeder
2 spsk. Mørk balsamico eddike
2 spsk. Akacie honning
300 g. Oksekød, hakket
2 stk. Æg
Salt
Peber
Purløg til drys
Olie, til stegning

Rødbederne skrælles og skæres i stave. De vendes sammen med eddike, honning, salt og peber og kommes i et fad.

Bages ved 200o i ca. 45 – 60 minutter – afhængig af størrelsen på stavene. Men prik i dem undervejs.

Kødet deles i 2 og hver enkelt portion æltes let. De formes til runde bøffer og må gerne "slås" hårdt fra hånd til hånd, et par gange, så hænger kødet bedre sammen. Herefter trykkes de flade, så de har en ensartede tykkelse hele vejen rundt. Drysses med salt og peber.
Lidt olie varmes op på en pande og når den er varmt lægges bøfferne på. De steges 6 – 8 minutter på begge sider – alt efter størrelsen.

En bøf på 1,5 cm i tykkelsen steges ca. 12 minutter for en rosa bøf og gennemstegt steges den ca. 15 minutter.
5 minutter før bøfferne er færdige, slår du æggene ud på panden og steger dem med i den sidste tid. Jeg valgte at vende mit æg og give det et minuts tid på den anden side også.

Anrettes med rødbederne i bunden, toppes med hakkebøffen og spejlægget. Og gives evt. et drys purløg




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Er man til løg, smager bløde løg fortrinligt til retten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar