mandag den 23. november 2015

Lun kartoffelsalat med bønner & oliven

Det er ikke meget jeg når at blogge i disse dage, men det er fordi jeg laver hemmeligheder i køkkenet :-D 
Altså nogle af de hemmeligheder der ikke kan afsløres før vi når december måned - så kan du sikkert gætte at der er julekalenderen jeg har fuld gang i :-P

Igår duftede der skønt at nybagte julesmåkager i hele huset...Uhhhh......de smager bare godt, så du kan godt glæde dig :-D


Nå, men idag får du opskriften på et lækker og lidt anderledes tilbehør til aftensmaden, nemlig en lun kartoffelsalat. 
Vi fik et stykke kyllingbryst omviklet med bacon og stegt på grill-panden til og en bearnaise sauce. Denne var en hjemmebragt udgave. Brug dit yndlings mærke eller se opskriften på den hjemmelavede UDGAVE.


Lun kartoffelsalat.
2 per.
300 - 400 g. Kartofler
1 stk. Løg
100 g. Grønne bønner
100 g. Tomater, små
10 – 15 stk. Oliven, sorte
Salt
Peber
Olie, til stegning


Kartoflerne skæres i tern på ca. 1½ x 1½ cm. Løget skæres i tynde både, tomaterne halveres.

Olien varmes op på en pande og kartoflerne tilsættes. De ristes heri til de næsten er færdige. Så tilsættes løg og svitses med et øjeblik inden at bønner, tomater og oliven kommes i panden. Det hele svitses til det er varmt. Salaten smages til med salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Bacon-omviklet-kylling & BEARNAISE SAUCE
TIPS & TRICKS:
ANDET: 

4 kommentarer:

  1. Lyder spændende med juleforberedelserne. Glæder mig til at følge med igen i år :)

    SvarSlet
  2. Hej søde

    Nu må det godt snart blive december, så jeg kan se, hvad du har forberedt i år.

    Glædelig 1. advent til dig og dine.

    - Pia

    SvarSlet