lørdag den 14. november 2015

Paneret torsk

Denne uges ingrediens i MADSTAFETTEN var torsk.

Jeg har overvejet mange gange om jeg skulle deltage i denne uge. Vi spiser jo ikke særlig meget fisk og jeg synes ikke at jeg kunne bidrage med noget nyt i denne kategori.


Men efter en masse spekulationer kom jeg frem til, at når jeg nu alligevel havde torsk i fryseren kunne jeg ligeså godt deltage :-P Måske udfaldet ikke ville være vildt nyskabende, men bare kunne inspirere andre der måske heller ikke spiser ret meget fisk til at prøve min udgave ;-)

Og det håber jeg på, for jeg har pakket min torsk ind i panering og stegt den i smør. Da den var færdig fik den et kæmpe skud citronsaft - nøj det var godt. Selv Manden udbrød at så kunne kan godt spise torsk :-D 


Vi spiste PERSILLESAUCE, kogte kartofler
og dampede gulerødder & porre til.

Paneret torsk.
2 per.
2 stk. Torskfilet
1 stk. Æg
½ dl. Mælk
50 g. Rasp
Salt
Peber
Smør, til stegning


Ægget slås ud i en dyb tallerken og piskes sammen med mælken. Raspen, salt og peber kommes også i en dyb tallerken og blandes.

Torskefilerne efterses for ben og duppes tørre i køkkenrulle. De vendes først i æggeblandingen, bagefter i raspen og så over på den varme pande, hvor de steges sprøde og gyldne i smør. Alt efter størrelsen på fisken skal de stege mellem 3 - 5 minutter på hver side.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: PERSILLESAUCE, kogte kartofler, dampede gulerod og porre
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer:

  1. Hej søde L

    Det er muligt det ikke er nyskabende... men nøj hvor kunne jeg godt klemme sådan en portion ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Og se så er jeg glad, det var nemlig det der blev min mission

      TAK søde dig og god weekend <3

      Slet