søndag den 17. januar 2016

Balsamico rødbeder med syltede stikkelsbær & feta

Nogle gange bliver det færdige resultat på tallerkenen altså bare endnu bedre i virkeligheden end man havde forestillet sig. Denne lune salat hører til den kategori :-D 

Jeg har toppet de bagte rødbeder med mine hjemmesyltede STIKKELSBÆR fra i sommers og de passer perfekt ind i kombinationen af søde rødbeder og fed feta.

Fik du ikke syltet dine stikkelsbær, kan du undlade halvdelen af løgene i rødbedeblandingen og så lave lidt SYLTEDE RØDLØG istedet - du kan sagtens bruge det almindelige zittauerløg i stedet for rødløget.

Jeg glæder mig allerede til min aftensmad idag, den består nemlig af rester af denne salat fra igår, sammen med en ovnstegt kylling. I øvrigt så kan salaten serveres varm og koldt.....Nomme nom :-D




Balsamico rødbeder med syltede stikkelsbær & feta.
4 per.
1 ¼ kg. Rødbeder
4 stk. Løg
12 fed Hvidløg
1 dl. Balsamico
½ dl. Olie
2 spsk. Akacie honning
Salt
Peber

YDERLIGERE:
150 g. Feta

Rødbederne skrælles og stæres i stave. Hvidløgene pilles og hver fed deles i 2 – 3 stykker. Løgene pilles og skæres i grove både.
Olie, balsamico og honning blandes og hældes over grønsagerne. Disse vendes rundt med salt og peber.

Bages i ovn ved 200o i ca. 60 minutter – alt efter hvor store rødbedestavene er. De skal være møre men have bid.

Når de er færdige blandes de med de syltede stikkelsbær (eller SYLTEDE RØDLØG hvis det er det du vælger at bruge) og toppes med smuldret feta.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar