lørdag den 26. marts 2016

BLT sandwich

BLT betyder Bacon-Lettuce-Tomato, (altså bacon, salat og tomat på dansk) og er en klassisk amerikansk sandwich.

Jeg har aldrig spist sådan en sandwich før.............Jep, jeg ved det, total skandale :-D 

Så forleden, da sulten meldte sig og jeg vidste at brødskuffen indeholde det lækreste italienske (meget hvide :-P) brød, var der sandwich-cravings. 

Og da jeg alligevel var ved at stege bacon til Mandens frokost, kunne jeg jo ligeså godt stege lidt ekstra og endelig få smagt denne skøn-herlighed. 

Og dommen ??? Nomme nom siger jeg bare :-D



BLT sandwich.
1 per.
2 sk. Brød
5 – 6 sk. Bacon
1 tsk. Cremefraiche, 18 %
1 tsk. Dijonsennep
Salat – jeg brugte Iceberg og rucola
Tomat     
Salt
Peber

Baconen steges på en varm pande uden fedtstof til den er gylden og sprød. Herefter afkøles den på fedtsugende papir.

Brødet ristes og afkøles. Og imens røres en dressing af cremefraiche og sennep, den smages til med salt og peber.

Salaten skylles og deles i mindre stykker. Tomaterne skæres i skiver eller mindre stykker.

Brødet smøres med dressingen. Salaten lægges på den ene skive brød. Der toppes med baconskiverne og tomatstykkerne. Brødtoppen lægges på og den er klar til at spise.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar