mandag den 28. marts 2016

Tærte med grønkål & kålpølser

Jeg håber du har haft en fantastisk påske og nydt de ekstra fridage du (måske) har haft.

Jeg håber du er klar og udhvilet til at starte hverdagen op igen imorgen. Jeg har her gjort det lidt nemmere for dig at vælge aftensmaden. 

Du får nemlig her en skøn hverdags ret, der er nem at gå til. Jeg har ladet mig inspirer af grønlangkål med kålpølser og så tænkt den ned i en tærte. Jeg lover dig den smager virkelig dejligt. Et ekstra plus er at vi lige endnu engang kan nyde det sidste af min yndlingsvinter grønsag, grønkålen, som for alvor er ved at være ude af SÆSON.



Tærte med grønkål & kålpølser
4 per.
1 port. Tærtedej – færdigkøbt eller følg din yndlingsopskrift
450 g. Grønkål, fra frost
400 g. Kålpølser
500 g. Hytteost
3 stk. Æg
150 g. Revet ost
Salt
Peber

DAGEN FØR SERVERING:
Grønkålen tages op fra frost og stilles til optøning.

PÅ SERVERINGSDAGEN:
Tærtedejen fordeles i smurt et tærtefad (28 cm. i diameter), og prikkes med en gaffel. Grønkålen vrides for væske og fordeles på dejen. Kålpølserne skæres i tynde skiver og lægges ovenpå kålen.
Hytteost og æg piskes sammen og krydres – hold igen med saltet da pølserne er salte i sig selv. Æggeblandingen kommes på tærten.

Bages ved 175o i ca. 30 minutter.

Så fordeles den revne ost over tærten og den kommes tilbage i ovnen.

Gratineres ved 225o i ca. 10 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Salat
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar