tirsdag den 2. august 2016

Blomkål i krydderurtedressing

Jeg er en glad madblogger idag - jeg har virkelig glædet mig til at dele denne opskrift med dig. Den smager FANTASTISK, den er så god at den kan sagtens bruges istedet for den sædvanlige kolde kartoffelsalat til sommerens grillaftner - og jeg er ellers en sucker for en god hjemmelavet kold kartoffelsalat :-P

Jeg har brugt min hjemmedyrkede dild og massere af den, for jeg elsker dild. Men den kan saftens skiftes ud med andre urter. Og køber du dild i supermarked, kan det godt være at du skal bruge den dobbelte mængde, for jeg synes ikke de er så kraftige i smagen.



Blomkål i krydderurtedressing.
4 per.
450 g. Blomkål – renset vægt
200 g. Ærter
350 g. Græsk Yoghurt, 10 %
15 g. Purløg
10 g. Dild
Akacie honning
Salt
Peber

Kålen deles i små mundrette buketter, kommes i en skål og kogende vand hældes på. Lad det stå i 5 – 7 minutter – de skal være møre men med bid. Herefter hældes vandet fra, de afkøles og duppes tørre i et rent viskestykke.

Ærterne overhældes med kogende vand, så de tøes op. Bruger du friske ærter bælge de – og her er det 200 gram bælgede du skal bruge.

Dild og purløg skylles, tørres og hakkes fint. Disse røres sammen med yoghurten, som smages til med en lille smule honning, salt og peber.

Kål og ærter vendes i, salaten smages til og må meget gerne trække lidt inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar