mandag den 22. august 2016

Pastasalat med pestodressing

Jeg elsker pastasalater, men det skal ikke være den slags med fedtede klæbrige mayonnaise dressinger. Derfor har jeg, til denne opskrift, egentlig bare brugt en af vores yndlings dressinger fra når vi spiser salat, nemlig pesto vendt med yoghurt. Og jeg lover dig at hvis du elsker pesto, så vil du elske denne dressing. Jeg har brugt en med basilikum, men den kan jo sagtens skiftes ud med den du lige har på lager.


Pastasalat med pestodressing.
4 per.
150 g. Pasta, tørret
150 g. Tomater - cherry eller cocktail
100 g. Agurk
1 stk. Gul peberfrugt
100 g. Oliven
¼ st. Rødløg

DRESSING:
Græsk yoghurt 10%
½ dl. Mælk
Salt
Peber

Start med pastaen:
Den koges i godt saltet vand efter anvisningen på emballagen. Herefter afkøles den.

Herefter ordnes grønsagerne:
Tomaterne deles i halve eller kvarte, alt efter størrelsen. Agurken halveres og kernerne skrabes ud, herefter skæres den i tynde skiver. Frøstokken og kernerne på peberfrugten fjernes og den skæres i mundrette stykker. Rødløget pilles og hakkes fint. Olivenen drænes og kan evt. halveres hvis de er meget store.

Og så dressingen:
Yoghurten røres lind med mælken og pestoen tilsættes. Pasta og grønsager vendes i og salaten smages til med salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar