søndag den 7. august 2016

Ærteskudsalat med friske abrikoser

Idag har jeg fundet en lækker sommerlet salat frem til dig. 

Den er lavet med de allersidste af mine egne skønne hindbær fra haven - en BUSK jeg fortalte om sidste år, som drengene og jeg fandt på vores luftetur. Den var nærmest død, men er kommet sig så godt at den faktisk har givet mere end 600 gram bær - jeg er imponeret :-D

Jeg har brugt skønne friske abrikoser i salaten også, kan du ikke finde flere af dem i butikkerne, så brug de tørrede eller også en anden stenfrugt. Det kunne være nektarin, fersken eller blommer - de danske blommer er ved at være i sæson nu.

Som grønt har jeg brugt ærteskud, er de ikke til at opdrive, så brug spinat, andre spæde salatblade og tilsæt en håndfuld ærter. Enjoy.



Ærteskudsalat med friske abrikoser.
2 - 3 per.
50 g. Ærteskud
2 – 3 stk. Abrikoser
8 stk. Cocktail tomater
1/3 stk. Agurk
50 g. Hindbær
Salt
Peber

Ærteskuddene skylles og tørres – jeg brugte min salatslynge. Herefter deles de i mindre stykker.

Abrikoserne halveres, stenene fjernes og kødet skæres i både.

Tomaterne deles i fire stykker.

Agurken deles og skæres i tynde skiver.

Salaten samles i en skål eller på en tallerken og drysses med salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar