mandag den 20. februar 2017

Grønkålsråkost med ananas & peanuts

Måske du tænker "Kan hun virkelig finde på flere salat med GRØNKÅL ??"

Svaret er JA - jeg elsker grønkål, specielt i salat. Faktisk så har jeg planer om at forsøge mig med et par stokke i haven i år. Tænk sig at kunne gå ud i egen have og plukke frisk grønkål.......jeg glæder mig allerede og håber ikke at sommerfugle-larverne, når at æde det hele før mig.

Grønkålsråkost med ananas & peanuts.
Ca. 4 per.
85 g. Grønkål – renset vægt
300 g. Gulerod
1 ds. Ananas
100 g. peanuts

DRESSING:
4 spsk. Olie – jeg brugte raps
1 stk. Lime, saft fra
5 spsk. Ananas saft
Salt
Peber

Grønkålen skylles godt, gerne i flere hold koldt vand. Herefter slynges den tør og hakkes fint.

Guleroden skrælles og rives groft

Ananassen drænes for væske – husk at gemme den.

Grønkål, gulerod og ananas blandes.

Alle ingredienserne til dressingen piskes sammen og vendes sammen med salaten. Den smages til og drysses med peanuts.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: TORTILLA TÅRN
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer:

  1. Hver år omkring juletid køber jeg to grønkåls- og rosenkålsstokke med rod, som jeg planter tæt på huset. Det er dejlig nemt at gå ud og plukke et par stilke eller en håndfuld rosenkål. I supermarkederne har de grofthakket grønkål, men den ser altid tør og meget kedelig ud, så den har jeg aldrig købt. Desuden er rå grønkål også dejlig at spise sammen med frokosten i stedet for almindelig salatblade.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth
      Det lyder som en rigtig god ide med de stokke, jeg er desværre ikk stødt på nogen omkring hvor jeg bor. Så derfor køber jeg altid i butikkerne, den man selv skal hakke og synes ikk den ser tør og kedelig ud, så ryger den ihvertfald ikke i min kurv ;-) God weekend

      Slet