mandag den 31. juli 2017

Kold kartoffelsalat med flødeost

Jeg var på job igår, normalt arbejder jeg kun i hverdagen, men da weekendguiden, har ferie overtog jeg tjansen. Og fik den søøødeste morgenbesked fra hende "Husk nu regntøj, så du ikke bliver kold og våd". Total kækt svarer jeg retur "Solen skinner her - så behold du bare dit regnvejr" 😂😂

Jeg blev klogere, men først efter jeg var kommet afsted på tur. Blot i en t-shirt og ingen regntøj pakket ned. Pludselig åbnede himlen sig og det væltede ned med vand. Men det var en total sej flok jeg havde med og vi fortsatte den planlagte rute - våde var vi jo allerede, fra inderst til yderst. Når man så kommer tilbage fra sådan en tur, er lykken at have et skab fyldt med tørt tøj, inden man skal afsted på hesteryg igen 💕

Nå, men selvom vejret har været utilregnelig denne sommer, så har vi da herhjemme i Casa Fangel, indimellem godt kunnet nå at grille. Vi er jo osse så heldig at have en gasgrill, så tager klargøring og opvarmningen ikke så længe.

Derfor får du idag en ny udgave af kold kartoffelsalat. Jeg har brugt min "hemmelige ingrediens", som jeg også bruger i mine hjemmelavede pålæg salater, nemlig flødeost. Det gør dressingen dejlig cremet. 


Kold kartoffelsalat med flødeost.
4 per.
1 kg. Kartofler – meget gerne nye

DRESSING:
75 g. Cremefraiche 9 %
200 g. Græsk yoghurt 2%
200 g. Flødeost - naturel
50 g. MAYONNAISE
100 g. Løg
25 g. Purløg
Salt
Peber

Kartoflerne skrubbes rene og koges i saltet vand til de er møre. Herefter afkøles de.

Imens røres dressingen sammen. Purløget skylles og hakkes fint. Løget skrælles og hakkes fint.

Disse røres sammen med cremefraiche, yoghurt, ost og mayonnaise. Dressingen smages til med salt og peber.

Når kartoflerne er helt kolde, skæres de i mundrette stykker og vendes i dressingen. Salaten må gerne stå og trække smag et par timer inden servering. Lige inden du sætter den på bordet smager du lige en ekstra gang og justere smagen.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar