mandag den 24. december 2018

Julekalenderens låge nummer 24 - Saltmandler

Glædelig jul - idag er det den 24. december 🎅🎄⛄

Idag får du opskriften på den lækreste snack. Måske kender du dem, måske er du ligesom mig, lidt langsom til at opdage nye ting og derfor ikke kender dem. Uanset hvad så lover jeg dig, at de er vanedannende - denne portion var væk i løbet af en eftermiddag.

De smager fantastisk, brug dem som slik, snack eller topping i salater og supper. Eller forær dem væk som værtinde gave. 


Jeg håber, du har nydt at åbne lågerne her i min lille nedtælling til juleaften. Og selvfølgelig at du har fået lidt indpiration samtidig. Igen i år har jeg hygget mig og mon ikke at jeg gentager successen næste år.

Rigtig glædelig jul til dig og dine - jeg håber du får en fantastisk dag med alt hvad dertil hører.

Saltmandler.

200 g. Mandler
1 spsk. Groft Salt - jeg brugte Himalaya salt
2 dl. Vand

Mandler, vand og salt kommes på en pande, det bringes i kog ved høj varme, så vandet fordamper. Husk at røre i mandlerne.

Mandlerne hældes på en papirbeklædt bageplade.


Bages ved 150o i ca. 20 minutter. Herefter afkøles de.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Familie journalen
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar