mandag den 4. februar 2019

Fuldkorns tærtedej

Tidligere har jeg ikke gjort mig så meget i tærter og når det endelig var på menuen, det købte jeg altid mig til en færdig bund. Måske det er en af grundene til at jeg aldrig rigtig har været for begejstret for tærter ??

Men efter at været gået over til at lave dem selv, elsker jeg at lave og eksperimentere med både nye bunde og fyld.

Tærtedejen du får opskriften på idag, har jeg været forbi hos STINNA for inspiration, det er en virkelige god og meget sprød bund. Jeg er svært begejstret - fuld af fuldkorn, fedtprocenten i mælke produktet bestemmer du jo selv og så er den lavet med olie og ikke smør - I 💗 it.

Fuldkorns tærtedej.

100 g. Fuldkornshvedemel
200 g. Hvedemel
125 g Mælke produkt
¾ dl. Olie
1/2 tsk. Salt

Alle ingredienserne blandes godt sammen, dejen er olie-klistret, men er det alt for voldsomt, tilsættes en smule mere mel.

Deje trykkes ud i et smurt tærtefad (ca. 28 cm. i diameter) og prikkes med en gaffel.

Forbages ved 200o i ca. 15 minutter.

Afkøles let, inden fyldet kommes og tærten bages færdig.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://stinna.dk
FRYSEEGNET: ??
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar