torsdag den 24. december 2020

24 - december - hindbærmandler

Glædelig 24. december 🎅🎄⛄

Jeg håber, du har nydt at åbne lågerne her i min lille nedtælling til juleaften. Og selvfølgelig at du har fået lidt inspiration samtidig. Igen i år har jeg hygget mig og mon ikke at jeg gentager successen næste år 😋

Dagens opskrift er en af de nemme, du kan komme dem i et fint glas og bruge dem til værtinde gave eller bare en forkælelse af en du har kær. 

Rigtig glædelig jul til dig og dine
Jeg håber du får en fantastisk dag med alt hvad dertil hører.

Hindbærmandler.
 
100 g. Mandler
75 g. Karamelliseret hvid chokolade – jeg bruger GOLD fra Callebaut
10 g. Frysetørret hindbær
 
Det frysetørret hindbær knuses til pulver. Enten i en morter, men har du ikke sådan en kan du komme dem i en frysepose og knuse dem med en kagerulle.
 
Chokoladen smeltes over vandbad, mandlerne vendes heri, så de dækkes af chokoladen.
 
Mandlerne lægges enkeltvis på et stykke bagepapir, brug evt. to gafler.
 
Når chokoladen er størknet, vendes mandlerne i hindbærpulveret.
 
 
 
 
INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Mors mad
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar