tirsdag den 23. juli 2013

Grundopskrift på parfait.

For et par år siden købte jeg en jeg ismaskine, ikke en med kompressor, for jeg skulle først se om, at det var noget for mig at lave is. Den sommer fik jeg lavet en del is, og så har den stået gemt i skabet lige ind til nu :O))

Men dengang fandt jeg en supergod opskrift, som jeg brugte til næsten alt min is. Jeg redigerede blot en smule i den og tilsatte lystigt andre slags smage.

Da jeg så igen forleden igen fik lyst til at lave is, gik det op for mig at jeg åbenbart på et tidspunkt, har ryddet for meget op herhjemme. For yndlings opskriften var væk :O(
Efter jeg fik ledt, tænk og Googlet lidt, fandt jeg den endelig.

Min mini is-maskine fungere, men den fryser kun isen til et let soft-ice agtig masse, så en af de næste ønsker på køkken gadget listen, må vist være en ordentlig ismaskine med kompressor :O)


Grundopskrift parfait.
4 per.
4 stk. Æggeblommer, pasteuriseret
70 g Sukker
2 dl Letmælk
2½ dl Piskefløde

Æggeblommer og sukker piskes hvidt og skummende. Herefter tilsættes mælken. Fløden piskes til en blød skum og vendes sammen med æggeblandingen.

Parfaiten skal nu på frost. Enten i en ismaskine, men kan også sagtens indfryses i en form direkte i fryseren. I så fald skal der røres, i isen hver halve time, for at undgå den krystalliserer.


KILDE: Inspiration fra www.ismaskinen.dk, mixed med egne idéer.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar