onsdag den 4. september 2013

Pickles.

Jeg har aldrig lavet pickles før, men ofte kigget lystigt på glasset i en kammerats køleskab :O) 
Og ligesom efter, at jeg har startet bloggen, så får jeg afprøvet flere af de ting, jeg har gået længe og grublet over gerne ville prøve :O)

Lige lavet.
Pickles.
2 store glas
200 g. Gulerod, i skrå skiver
175 g. Blomkål, i små buketter
100 g. Grønne Bønner
150 g. Rødløg, i tynde både
175 g. Squash, i halve skiver
3/4 port. SYLTELAGE-GRUNDOPSKRIFT
Atamon

Hvis man som jeg godt kan lide rigtigt sprøde grønsager, blanches de blot, for efterfølgende at komme i  i isvand for at stoppe kogningen, Alternativt kan man koge dem til de er knap møre.
Grønsagerne blandes og kommes i Atamon-skyllede glas.

Lagen laves som opskriften foreskriver og hældes over grønsagerne. Låget lægges på og de stilles mørkt og køligt i ca. 14 dage, hvorefter de kan spises.

Efter 14 dage på køl 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar