onsdag den 4. september 2013

Æblechutney.

Jeg må indrømme at jeg aldrig hav været stor fan af chutney.
Men på Facebook er jeg medlem af en fantastisk madgruppe, hvor personerne derinde, fik mig overbevist om at jeg bare måtte prøve det, for så ville jeg sikkert skifte mening.

Jeg må overgive mig, det ER et hit. Jeg har spist denne til en omgang flæskesteg og nøøøj, det gør altså noget for svinekødet.
Og så er det jo fantastisk, at det lige passer ind i mit æbletema jeg har gang i for tiden :O))


Æblechutney.

3 stk. Løg, i tern
1 kg. Æbler, i tern
5 fed Hvidløg, knust
1 stk. Citron, skal + saft fra
200 g. Sukker
100 g. Farin
20 g. Salt
½ l. Æblecider eddike
2 cm. Peberrod, fint revet
Ingefær
Chili
Atamon


Løg, hvidløg, æbler, sukker, salt, eddike, citronskal, og -saft koges langsomt sammen, til det har en tyk konsistens. Tilsæt farin, peberrod, ingefær og chili og smag til.
Kommes på Atamonskyllede glas og stilles på køl, gerne en uges tid inden servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar